bog

Mellemlederne holder nøglen til fremtidens virksomhed

vad er den vigtigste ressource for en virksomhed? Nogen vil sige penge, teknologi eller kunder. Men ifølge forfatterne af bogen ”Power to the Middle” er det mellemlederne, der holder nøglen til fremtidens virksomheder. Det er dem, der har fingeren på pulsen i forhold til, hvad medarbejderne ønsker – og det er dem, der kan videreformidle…

Skærmbillede 2023-12-01 kl. 09.33.11

Resonans i organisationer

Bogen er bygget op omkring den tyske sociolog Hartmut Rosa, der er kendt for sin resonanstænkning, og det er netop denne tænkning, der anvendes og ligger til grund for bogen.I følge Hartmut Rosa har vi flere samtidige kriser, som han forsøger at forklare i sin samtidsdiagnose Hvad er resonans? I et interview i 2021 med…

Skærmbillede 2023-11-29 kl. 08.58.37

Heltekvad om Lars Rohde kommer kun halvt i mål

Det er forfatteren Svend Aagaard Nielsen, der står bag biografien, og jeg må erkende, at jeg ikke vidste, hvem han var. Der står ganske vist lidt om ham på de bageste sider i bogen, men det er meget summarisk, og man skal selv deducere sig frem til, at han som kommunikationschef har arbejdet tæt sammen…

Skærmbillede 2023-11-22 kl. 08.35.59

Ledelsesbog med højt energiniveau

Oftest besidder forfatterne begrænsningens kunst og udvælger kun en flig af ledelsesbegrebet for derefter at dykke ned i substansen. Der findes selvfølgelig også forfattere, der tager den holistiske tilgang til ledelsesbegrebet og forsøger at forklare, at god ledelse må forholde sig til det hele menneske i det store system – lige fra hvordan man opfatter…

Skærmbillede 2023-11-17 kl. 09.21.31

En modpol til den traditionelle rationelle opfattelse af virksomheder, ledelse og systemer

Undertegnede anmelder ser sig selv som et rationelt, måske lidt kedeligt lineært, tænkende menneske. Opdraget ud fra traditionelle mål og hertilhørende indsatser og sammenhænge. Denne udgivelse er præcis det modsatte, en bog om det irrationelle og så alligevel ikke. Måske er udgivelsen det perfekte svar på at være og agere rationelt og fornuftigt i en…

Skærmbillede 2023-11-03 kl. 08.52.28

Lær at forstå de satans kunder

Kundens beklagelser over et produkt eller en ydelse bliver næppe nogensinde populær hos forretningsdrivende. Selv med det lidt finere ord ’reklamation’ har klagen ofte karakter af skuffelse og besvær, nogle gange med overraskende voldsomme følelser investeret. Men i bogen ’De satans kunder – den komplette guide i reklamationshåndtering’ hævder forfatteren Søren Rasmussen, at vi nok…

Skærmbillede 2023-10-27 kl. 09.49.22

Gode budskaber om driftsledelse kommer ikke ud over rampen

Hvordan tiltrækker og fastholder jeg (dygtige) medarbejdere, så jeg kan fokusere på bedre lønsomhed frem for en høj og dyr medarbejderomsætning? Bogen ’The Case for Good Jobs’ søger at give læseren svaret på netop dette spørgsmål. De fleste dele af svaret er velkendte dyder i driftsledelse, der får en tiltrængt genudsendelse i ledelseslitteraturen. Bogen lover samtidig…